kräkmedel -idiotäkra tips sökes

Sv: kräkmedel -idiotäkra tips sökes

Om du med lekman menar helt okunnig i djursjukvård är jag inte och snuset gavs till hunden efter tips från veterinär :cool:
 
Sv: kräkmedel -idiotäkra tips sökes

knapplån

Jag har hört att havregrynsgröt skall få hundar att kräkas...
Sparris funkar bra för att kapsla in vassa föremål.
 
Sv: kräkmedel -idiotäkra tips sökes

Blir lite mörkrädd av alla "idiotsäkra" amatörtips. För det första har jag då jag jobbat på djursjukhus varit med om en hund som dog pga nikotinförgiftning, då åt den EN snus. Jag skulle inte vilja experimentera med döden på det sättet som lekman.

Och salt, till alla er som klagar på att inget händer. Det enda ni riskerar är att ge eran hund en härlig saltförgiftning, inte alls ovanligt det heller. Ska hunden kräkas av någon anledning, så ska det göras under uppsikt hos veterinären med medel som är avsedda för detta.

Jag har vänner som jobbar på djursjukhus. Och efter vad de säger så tar jag inte alltid allt vad en veterinär säger på allvar. Ibland tror jag de vill man ska åka in för få pengar. Man ska åka in för skitsaker som man lika bra klarar hemma.
Sen ger de råd om allt man ska tänka på , men när det gäller deras egna hundar gör de inte hälften vad de säger att kunden ska göra.
Det låter alltid så bra när de pratar, men följer inte sina råd själva.
Jag vet också incidenter som hänt med hundar som legat inne, som aldrig hundägaren får reda på (för tänk om det skulle komma ut), och då är det saker som har med slarv att göra.
 
Sv: kräkmedel -idiotäkra tips sökes

Havregrynsgröt är superbra mat för hundar med stressmage! avena sativa. Havre är lugnande för magen.
 
Sv: kräkmedel -idiotäkra tips sökes

Jaha.. sedär.. då tog ni död på den myten.

Risgrynsgröt då?
Eller är det mannagrynsgröt?? *S*
 
Sv: kräkmedel -idiotäkra tips sökes

Nä... Ingen gröt alls skulle jag tro. Att koka gröt till hund är ju inte helt ovanligt när det gäller hemlagad mat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp