Kraftur fra Bringu

saraaandersson

Trådstartare
Är det någon som har en avkomma efter honom?
ni får gärna visa bilder!!
Hur är de i temperamentet och gångarts mässigt?

Jag har i princip bestämt mig för att betäcka mitt sto med honom, men mitt sto är väldigt "klen" i kotorna bak och trampar igenom för mycket (vilket som tyvärr blir vanligare och vanligare hos våra islandshästar) Så jag skulle gärna vilja se lite bilder på avkommor efter honom och se hur mycket genomtramp dom har bak.
Jag skulle vilja ha en avkomma med mycket framben, men lite "stelare" och stabila kotor bak.

Sv: Kraftur fra Bringu

Är inackorderad och bor på gården hos ägarna till Kraftur så är kanske lite partisk, men alla avkommor som går här (plus min egen) tycker jag är jättetrevliga hästar och alla vi har här nu ser ut att bli lovande. Tittar man bara på hur många som kommit fram och visats med bra poäng de senaste åren så visar väl bara det mycket. Hovslagaren var här igår och hans kommentar var att han kunde lätt se vilka som var avkommor till Kraftur på de bra hovarna. Kraftur själv är super i all hantering. Har inga bilder på datorn på avkommor, men kolla in www.lillastrackas.se så finns nog flera bilder där, annars kan säkert Malin maila över om du ber henne.

Tack så mycket för svaret ^^,
har varit inne endel på Krafturs hemsida och har kollat på bilder på honom och nån film på lite avkommor :)
har också pratat lite med Vignir och han tror att det kan bli bra med mitt sto.

Ska absolut kolla in hemsidan!! :)

Har inte lyckats med det där att lägga in bilder på buke, annars hade jag kunnat lägga upp lite bilder på min Kraftur bebis......ska se om jag kan få assistans så kanske det dyker upp framöver....

Har två flickor efter kraftur som båda e väldigt trevliga och ser fina ut.
du hittar bilder om du gogglar.

Tack Korven.
Smyrill från Lilla Sträckås
e: Kraftur frá Bringu
u: Spaeta från Åvreten

019_147619681.jpg

smyrill-619x413_147903800.jpg

029_171966970.jpg

Senast ändrad:

Vilken sötnos!
Jag var inne på deras hemsida och fastnade för en av deras årsföl faktiskt ...
Dock en halvsyster till mammas -07:a (alltså ej e. Kraftur)
Däremot skulle jag ju inte tacka nej till en sådan elastisk spindelbebis som han verkar lämna!

Berserkurdottern Karma som Kát fick i somras, så hon är ju ue: Kraftur.

Mamma har som sagt en Berserkurdotter, och alla dom avkommorna jag sett har varit sådär härligt känsliga med MASSOR av gång.
Kát har jag alltid haft ett svagt öga för och en kombination av dessa två kan inte bli annat än fantastisk!

Ah spännande, jag har också en Berserkurdotter, Ófeig från Edeby Gård, hon fick också ett hingstföl i somras e: Gumi frá Dallandi. Ska sättas igång och förhoppningsvis visas i sommar.
Har tyvärr inte sett Karma, hon går ju uppe i Eskilstuna hos Malin och Vignir, men bilderna jag sett är underbara.
Ska jag betäcka min Spaeta igen (som har Krafturavkomma nu) så blir det nog en till med Kraftur eller en med Berserkur, båda är riktit häftiga.:banana:

...glömde tillägga, om du tittar under "arkiv för nyheter" på hemsidan så står det om "talangfulla hästar på inridning", hästen på bilderna är min Ófeig.

Vi har fyra Berserkur-avkommor i stallet. De är fem år nu och alla fyra har MKT rörelser!

Då är din och vår födda hos samma människor ;)
Tinna från Edeby gård heter våran. Vad är det för mamma på din och hur gammal är hon?

Nu går tråden över lite från Kraftur, men ja, Berserkur-barnen är i ett slag för sig!

Tyvärr har jag inget idag, kan se hur vädret blir i helgen och om jag kan få med mig någon ut så kanske jag kan filma lite, tyvärr har man ju inte lyckats ha kameran med sig när de väl är något roligt som händer, har man den med sig så står de ju bara och käkar *s* Så håll koll under helgen så kanske det kommer något. Kan höra om det är ok att lägga upp bilder på familjens Krafturavkommor också kan jag se om jag kan få några bra bilder.....

Då är din och vår födda hos samma människor ;)
Tinna från Edeby gård heter våran. Vad är det för mamma på din och hur gammal är hon?

Nu går tråden över lite från Kraftur, men ja, Berserkur-barnen är i ett slag för sig!

Ófeig är u: Tindra från Gryms och är 2007:a

www.hoobes.blogg.se/ofeig finns fler bilder på henne (och Spaeta)
www.hoobes.blogg.se finns fortsättningen med fölen. De båda fuxfölen där är Krafturavkommor om vi nu ska tillbaks till Kraftur......

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 874
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 712
Senast: prallan
·
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 114
Senast: Gimlan
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka