kraftfoder

A

alex-olle

har precis köpt en 3årig hings och undrar över kraftfodret, just nu får han havre och lusern (+mineraltillskott). undrar över billigare och bättre alternativ?:confused:

Sv: kraftfoder

Det första man ska ha klart för sig är att hingstar överlag kräver mer av sitt foder än t ex en valack och därför blir dyrare att fodra.
Vad du ska ge för annat foder beror på vad han får för grovfoder. Om han går på bete och/eller står inne och äter hö/ensilage och vilka värden det är på det.
Men det han äter nu är nog bland det billigaste kraftfodret du kan ge honom.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 858
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 892
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 662
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025