kraftfoder till krubbitare

sommarminne

Trådstartare
har en häst hemma som är krubbitare. han krubbiter nästintill enbart när han fått sitt kraftfoder och jag funderade på en dag om jag ev kunde ge honom hans kraftfoder när jag har ridit honom för då släpps han oftast ut i hagen efteråt?
han får inga stora mängder kraftfoder utan jag försöker ge honom så mycke hö så möjligt så han har mycke att pilla med under den tiden han står inne.

Sv: kraftfoder till krubbitare

Det är ganska vanligt att kraftfoder eller tex en godis triggar igång krubbitandet. Släppa ut i hagen låter som en bra ide, men om man tränat väldigt hårt ska man inte fodra dirket efter. Rider man normala pass är det inga problem.

Hänger krubban på väggen? Jag kan inte ge min dam som krubbiter foder i krubba som hänger på väggen för då krubbiter hon. Vi skruvade ner krubban så att hon äter ur den från backen och då försvann beteendet. Du kanske kan prova att ge kraftfodret från marken och se om din häst slutar som min gjorde?

Hon får nu kraft grov 90, eller ja nu får hon inget då hon igår blev rädd och for iväg så att jag ramla av och hon trampa på mitt ben så att jag bröt det. Och jag vill tillägga att det inte är i betraffningssyfte hon inte får kraftfoder utan för att hon förmodligen inte kommer att ridas på ett tag så hon får hålla tillgodo med äpplen.;)

han har en vattenkopp så tyvärr är han på den om han får i krubba på golvet men vi har testat iallafall;) som de är just nu rids han bara korta pass då han är unghäst så jag kan ju göra så till en början så får vi se sen hur vi löser de senar om de blir att han behöver mer kaftfoder

Min kille har krubbitarrem på inne i stallet, jep, jag har läst de nya teorierna om krubbitning men endå beslutat att ha den. Har han remmen slickar han inte ens på väggen men är han utan börjar han greja om han vill ha uppmärksamhet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 248
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp