Balahé
Trådstartare
Att grovfoder är skonsammast säger sig självt, men när det inte räcker till? Grovfodret har en kvot som är lämplig för min häst men jag får helt enkelt inte i henne mer. Jag måste alltså komplettera med ett kraftfoder, främst för att få i henne tillräckligt med Mg och P men även hjälpa upp MJ och smrp. Den foderstat hon står på nu håller hon precis hullet på (kunde få gå upp lite till, absolut inte ner) men pga långvariga magproblem (lös träck) vill jag dra ner på kraftfodret och helst byta ut det mot något som är skonsammare mot magen. Helst med kvot 7 om man får önska
Har blivit tipsad om hippolyts irish mash och har även funderat på betfor. En del av de foder som påstås vara skonsamma för magen innehåller majs vilket jag fått för mig är svårsmält Någon som vet om det stämmer?
Vad fodrar du din häst med när den har problem med diarré/lös träck?
För att klargöra redan från början: vad magproblemen beror på vet vi inte riktigt än men vet är inkopplad sedan länge. Hon får Pro-Equo för att stabilisera magen, men i väntan på att det skall vara stabilt behöver vi göra något mer.
Har blivit tipsad om hippolyts irish mash och har även funderat på betfor. En del av de foder som påstås vara skonsamma för magen innehåller majs vilket jag fått för mig är svårsmält Någon som vet om det stämmer?
Vad fodrar du din häst med när den har problem med diarré/lös träck?
För att klargöra redan från början: vad magproblemen beror på vet vi inte riktigt än men vet är inkopplad sedan länge. Hon får Pro-Equo för att stabilisera magen, men i väntan på att det skall vara stabilt behöver vi göra något mer.