Kraft Protein

Zolimita

Trådstartare
Hästen har aldrig ätit det förut och ska börja ge det nu.Antar att jag ska vänja in henne på det? Även om hon bara ska ha 200g/dag.Är det ett "starkt" proteintillskott?

Sv: Kraft Protein

skulle nog börja ge typ 1-2 dl per dag i början. Har själv gett krafft protein till min häst han fick 0,3 kg = 5 dl. Gav nog 1-2 dl första veckan och äkade sedan med 1-2 dl andra veckan...
Det tar 2-3 veckor för hästen mage att ställa om sig, så det är så länge man bör introducera ett nytt foder.

Sv: Kraft Protein

Vad menar du med starkt? Ja det innehåller mycket smp per kg så man behöver inte ge stora mängder.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
738
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka