Kraft nya grov vs. Mustang protein +

M

Missy och Vera

ni som ger av dessa två foder varför ger ni det ? och vilken av dessa av dessa två ger ni ?

*endast nyfiken * :rofl:

Jag har nyss bytt ifrån kraft till mustang protien + p.a.v att mustangen had emer smältbart rå protien och var 50 kr billigare ..många bäckar små vet ni ...:)
 
Sv: Kraft nya grov vs. Mustang protein +

Jag ger min häst krafft för det är et väldigt kompleterande foder. Plus att nya krafft groven äger att ge till digivande ston, och unghästar.!
 
Sv: Kraft nya grov vs. Mustang protein +

Undrar om det blir så mycket billigare i längden att byta från Krafft till något annat. I vårt stall är jag den enda som använder krafft till min häst, de andra ger Hippo och det är Hippo jag jämför med nu.

Hippo har inte alls lika höga näringsvärden som krafft därför rekomenderas det att man ger 2-3 kg/dag, ger du krafft groov 125 räcker det med 1 kg. Ger du 3 kg Hippo räcker en säck i en vecka, ger du 1 kg Krafft räcker säcken en månad.

Nu vet inte jag hur näringvärdena på Mustang's foder ser ut men personligen håller jag mig till Krafft.

Mvh Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö har tidigare haft grund till hästen och kompletterat dåliga värden på höet med lusern, men nu när hon inte går så många dagar i veckan...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp