Kraft musli!!

Sparvoga

Trådstartare
Någon som använder det? Pris? hur mycket är det i en säck? Bra - dåligt? Har jag fattat rätt att det är ett kompliment till havre??
 
Finns inget som heter Krafft Müsli... Menar du kanske Hippo eller Fibergi?
 
Jo, d finns det! Var in å kollade deras hemsida idag å där fanns det iaf med. Visste inte heller att det fanns, kanske har komit nyligt??
 
Faktiskt så finns det Krafft Musli, trodde inte det heller, men var ju tvungen att gå ut på hemsidan och kolla, och där fanns muslin.
 
Coolt! Vad sjutton är det för foder då månntro, och VAD kostar det.. Säkert jättedyrt. :smirk:
 
Många i vårt stall fodrar med det! Det fungerar som mineraler fast i en smakligare form! Luktar gott :love: ! Det går knappt åt 4-5dl / dag så nej jag tycker inte att det är så dyrt.
 
Hm, inte mer?? Då måste det ju alltså funka som ett tillskott till havre?? Är det typ som fibergis musli då?? det behöver man ju ockå ge ungefär lika mycket av, variera ju så klart men ungefär iaf!!
 
Kostade hos oss ca. 160 kr, du brukar ju ha billigare. Det innehöll en salig röra i müsliform och framtaget som ett tillskott till havre eller korn.

Till en häst som bara behöver ha sällskapskraft så kan nog detta kanske bli ett vettigt billligt alternativ.
MVH/
 
Innehåll i müslin:

Energi 12,5 MJ/kg
Smältbart Rp 100 g/kg
Kalcium 4 g
Fosfor 4 g
Magnesium 2 g

Som ersättning för mineraler fungerar den knappast.
 
De kanske inte var klara med innehållsförteckningen på hemsidan ännu? :) Om några dagar kanske den innehåller mer... :D

Skämt åsido så rekommenderade de att man skulle ge mineraler separat.
 
Från deras hemsida.

KRAFFT MÜSLI – ges med havre och mineralfoder!!

KRAFFT MÜSLI har en bred näringsmässig sammansättning – med ångkokt spannmål, fett, fibrer samt protein av mycket hög kvalitet. För att underlätta anpassning till enskilda hästar och motverka separation av ingredienserna ingår varken havre eller mineralfoder. Dessa tillförs separat efter behovet hos varje individ.


Utfodringsanvisningar KRAFFT MÜSLI

Kg/dag
Ponny
KRAFFT MÜSLI 0,25-1
Havre KRAFFT 0,25-1
MINER 50-100 g/dag
Hö 4-8

Häst
KRAFFT MÜSLI 0,5-2,5
Havre KRAFFT 0,5-2,5
MINER 100-150g/dag
Hö 6-8
 
Det är 20 kg-säck..

Müslin är INTE ett mineralfoder! På foderbladet står det tydligt att det är helt mineralfritt och ges med havre och mineraler, så man kan anpassa själv eller vad det stod.

Tycker det verkar bra, ska nog börja med det! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 634
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 287
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 783
Senast: warg
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 510
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp