Kraffts Sport-pluss

Cinderella90

Trådstartare
Har bara en liten fråga ang Kraffts Pluss-sport någon som ger eller har gett detta fodret till sin/a häst/ar??

Funderat på att övergå till det sakta, läste på förpackningen att det även är för viktökning, o självklart då för hästar som presterar mkt.
Men ang viktökningen är rädd att han kanske faller ur om jag byter då jag inte vet om det fodret håller "hullet" någorlunda bra.

Så undrar om något vet, har det funkat på din häst?

Sv: Kraffts Sport-pluss

Gissar att du syftar på Krafft Pluss Blåröd...

Själv har jag använt Pluss Grön till hästar som behövt bygga upp sig lite och få mer protein till havren och det tyckte jag fungerade bra :) Har även en kompis som ger sin tävlingshäst Pluss Blåröd och den hästen hoppar då lika bra (om inte bättre) än förut. Fodrets förtjänst? Det vet jag inte.

Sv: Kraffts Sport-pluss

okeej, näe kanske inte fodrets förtjäns man vet ju aldrig.

Den vi hittade här på granngården, det var inte kraffts pluss blåröd.Utan det stog Krafft Sport pluss lr pluss sport.
Men kollade på deras hemsida, hittar dne inte. Men jag vet att dte inte var den blåröda.

Tror förpackningen var Röd o ngn mer färg, hmm, får kolla på granngården igen..-

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: Bison
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 620
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har i samband med ägar byte av stallet fått ett problem. de har köpt in ett vinterlager silage utan analys, med tanken att det är från...
2
Svar
27
· Visningar
2 781
Senast: mackan
·
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 026
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka