Kraffts pelletsfoder!

H

Hanna

Nu är jag ej säker på att tråden hamnade rätt.

Jag har hört att i Kraffts vanliga pelletsfoder så är mineralerna små kulor i pelletsbitarna, och att när hästen äter Krafften så är pelletsen för stor att dom ej tuggar sönder Krafften ordentligt och på så sätt så går inte "mineral kulorna" sönder och dom får inga mineraler i sig. Stämmer detta?

Så ifall detta är sant, kan man inte då blötlägga Krafften för att vara på sin säkra sida?
/Hanna :bump:

Sv: Kraffts pelletsfoder!

Det är inte sant!
Men visst det kan ibland finnas andra anledningar till att blörlägga pelletsen fast inte för mineralernas skull.

Det kan inte vara sant, om "mineral-kulorna" inte går sönder måste dom vara jätte hårda, och det kan ju inte funka i ett foder.

Okej! tack för svaren!:D Jag antog att det inte var sannt. men ville vara på den säkra sidan! :d

/hanna

Liknande trådar

Övr. Djur Hej alla lyckligt lottade kaninägare! :D Hur utfodrar du din kanin egentligen? Hö är precis som för hästen, ett basfoder...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: Skylvik
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 764
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 097
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka