Kraffts "Hackat Strå"

Iddefixen

Trådstartare
Någon somvet om det innehåller melass?
Det står inget om det på hemsidan och inget på påsen. Men när man känner på det hackade strået så känns det lite "kladdigt". Det är fuktigt och lite kladdigt.

Har gett fodret i tron att det inte är melass i, men nu är jag osäker. Har en KF häst - och vill inte att hon får i sig melass.

Sv: Kraffts "Hackat Strå"

Det innehåller melass. Kvarnbyfoders lucernpellets är utan och spillers har ett strå med olja istället.

japps de har jag alltid fått höra...

Jadå, jag ringde och kollade och cirka femton till tjugo procent melass fick jag till svar. Så ganska mycket, tyckte jag.

Aj då :( Dåligt att de inte skriver nått om det i sina produktbeskrivningar!
Känner mig lurad!

Vi har tyvärr bara Kraffts produkter att tillgå i stallet, kan iofsg köpa eget foder - men det uppskattas inte. Plus att stallhyran är ganska hög,och jag får inte dra av för fodret - vilket jag iofsg kan förstå.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 138
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 645
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv