Krafftig hosta

viola66

Trådstartare
Skriver här och hoppas att man kan få svar!

Min ponny på 10 år har fått en krafftig hosta, men hon är inte ett dugg snorig!
förut var det tvärtom om, hennes näsa rann konstant (färglöst) men hostade ingenting alls.
Det är nästan att man måste hålla för öronen när hon hostar, och hon kan stå och upprepa hostan hur länge som helst.
Vi blöter hennes hö och hennes krafft foder, och hon får vitlök och har även fått nått slemlösande.

Vi kollade upp hennes hals i januari nångång (bara för att vara på den säkra sidan). Då var hon inte svullen eller röd i halsen, utan bara slemmig.

Några hästar i stallet hostar också, men inte lika mycket och det låter inte lika brutalt heller. Och andra hästar är grön snoriga också.

Vad tror ni det kan vara för något?
Behöver verkligen ett svar känns det som! :cry:
Så snälla om ni vet något, SKRIIIIV! :cry: :(
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla på forumet jag har fått problem med min foderhäst. Vi har haft henne i ca 3 veckor och det har inte varit några problem förens...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 224
Senast: Dalmas
·
Hästvård Mitt sto var sjuk förra året och magrade,fick ödem osv.Hon fick även hosta.Allt foder byttes ut (hittade inget fel på det,men bytte...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: Sar
·
J
Hästvård Hej. Har kollat runt lite och hittar inte det jag vill ha svar på. Min nya pålle (haft henne tre veckor) har fått sån otäck...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: gejsa
·
Småbarn Min lille plutt (redan 23 mån) har blivit sjuk, igen. :( Insjuknade natten till i fredags och ligger runt 38,5-39 i feber konstant, är...
Svar
12
· Visningar
2 705
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp