Krafft vs Hippo

O

Olinda

Jag har använt Krafft i typ hundra år och funderar nu på att gå över till Hippofoder, är det någon som använder deta och vet vilken Hippofoder som motsvarar Groov respektive Sport?

Sv: Krafft vs Hippo

Hippo Breed ligger närmast Krafft Groov med 10,8 MJ, 95 g smrp, 9 g Ca och 5 g P. (Groov: 9 MJ, 90 g smrp, 6 g Ca och 5 g P.)

Krafft Sport motsvaras av Hippo Champ, som innehåller 12,2 MJ, 80 g smrp, 7,5 g Ca och 4,5 g P. (Sport: 12 Mj, 80 g smrp, 5 g Ca och 3 g P)

Jag har själv fodrat med Hippo Alfa tidigare, och gillade det mycket. Mycket mer prisvärt (och var lättare att få tag på för mig just då) än motsvarande ur Kraffts sortiment.

Hur kommer det sig att du vill byta?
Jag har själv fodrat med hippo alfa och är mycket nöjd med det fodret. Annars håller jag bara med pinky.

YorkWann skrev:
Hur kommer det sig att du vill byta?
Jag har själv fodrat med hippo alfa och är mycket nöjd med det fodret. Annars håller jag bara med pinky.

"Grannen" säljer det så funkar det och inte är mycket dyrare så slipper jag hålla på att "kånka säckar" mer än nödvändigt utan får det hemlevererat till dörren. :)

Har ni någon erfarenhet av HippoBasic?

Började med hippo för min förra häst åt inte krafft :crazy:

Tror faktiskt hippo är billigare också. :idea:

Använde basic till förra hästen med, bra foder, som grund ungefär, fast tydligen välsmakande :crazy:

YorkWann skrev:
Funkar det med din foderstat skulle jag testa alfan om jag var du.

Vet du om det är mycket havre i Alfan?
Ena hästen bör inte få för mycket havre det sätter sig i skallen på honom... :crazy:

Pris på en säck eller ca pris per kg??

Hippo Choice är havrefri. Ungefär samma näringsvärde som Basic.

Ligger Chiosen i ungefär samma pris som Basic?

Vet du eller någon annan hur om det är mycket havre i Basic annars för lite havre kan knäppjöken äta men han kan inte stå på det helt och hållet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Fetaost
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 913
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar