Krafft Rehab-experimentet - sista delen?

Alexandra_W

Trådstartare
Nu tror jag att jag nått sista delen med Krafft Rehab experimentet.

Började ju på 110 MJ med en kvot på drygt 8 och introducerade Rehab och hon gick upp trots samma MJ. Sen har jag i flera omgångar sänkt MJ och SRP/MJ-kvot och det har gått bra.

Sista sänkningen gjordes ner till ca 90 MJ och SRP/MJ-kvot på 7.5. Mitt MÅL var att komma ner på 75 MJ och en kvot på 7.

Men hon har tappat lite sen sista sänkningen, om det är kvoten eller MJ-sänkningen hon reagerar på vet jag inte, men jag höjer henne till strax över 90 igen (och då höjs kvoten med automatiskt).

Så här är nog 'gränsen', men det är ändå cirka 20 MJ jag har kunnat 'ta bort' tack vare Rehab OCH hon är i finfint hull :bow:
 
Sv: Krafft Rehab-experimentet - sista delen?

Damen går fortfarande på 91,25 MJ, SRP/MJ kvot 7,9.

Är i kanonfint hull, väger 385 kilo!! =)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hösilaget 5.6 MJ/kg foder och en kvot på 8.55. Hästen ifråga täcker inte sitt behov på enbart hösilage utan behöver lite...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: 95johsv
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
1 968
Senast: Allegra
·
Foder & Strö Lillkillen var, enligt mig som gärna vill ha dem lite på plus hellre än lite på minus sett på skalan inom normalhull, lite för...
Svar
12
· Visningar
1 148
Foder & Strö Ja, hur gör ni som har mycket protein i ert hö iår? Alt hög kvot? Får ni det att funka som ni vill, eller byter ni ut nån del till halm...
Svar
12
· Visningar
1 914
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp