Krafft Protein

G

Geisha

Hur mycket Krafft Protein törs man max ge en 6 månader gammal fölunge (halvblod)?:confused:

Sv: Krafft Protein

Så mycket du får i den :D Hur mycket behöver du komplettera höt med? Jag brukar blanda Pluss Grön och Protein.

Jag har tyvärr ett ruskigt dåligt hö visade det sig när jag fick analysen: 19 smb rp/kg foder...:cry: Ska försöka få tag i nåt bättre - det är tyvärr inte så många bönder som har analyserat härikring. Vi får hoppas att hösilaget jag har kommit över är bättre (analysen kommer i veckan). MEN man skulle ju behöva tjonga på en hel del protein - använder nu Hestekraft som proteinfoder (126 smbrp/kg)

Jag bor i Norra Hälsingland.
Blir så arg på våra höbönder häruppe som inte fattar att de faktiskt kan ta mer betalt för ett hö som är analyserat åtminstone om det har bra värden. Nu får man kosta på analys själv och det har man ju inte råd att göra på så många höpartier...

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
995
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 268
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama