Krafft Pluss Grön el. Krafft Protein

C

Coffeaclub

Skall idag köpa nåt foder med extra mkt protein dvs lusern + nåt mer. Antingen Pluss grön el. Krafft Protein. Vilket är bäst? Pluss grön är baserat på soja och Protein på potatisprotein.

Sv: Krafft Pluss Grön el. Krafft Protein

Jag vet inte om jag svarar på din fråga som du avsåg, men Krafft Protein har högre halter av både energi, råprotein och smältbart råprotein. Förutom en marginellt högre halt av råfett i Plussen så är den stora skillanden den att Plussen innehåller mycket mineraler och vitaminer, dvs du säkrar mineral och vitamin behovet med plussen då dessa ingår... Proteinen är ju tänkt för att balansera upp ett undermåliga hövärden/stråfoder, medans plussen är tänkt för att säkra behovet i tillväxten av unghästar, föl och dräktiga ston... givetvis använder man dem till vad som passar utöver det - min häst äter plussen i syfte att hålla sig rund och fin, och det funkar SUPER. Är mycket nöjd med det fodret.

för övrigt undrar jag om det i princip är någon annan skillnad. isåfall vill jag oxå jättegärna ha svar på samma fråga som du!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag vill gärna ha tips på foder till äldre häst. Vad fodrar ni med? Funkar det bra? Min häst är 18, rids regelbundet. Jag har mest...
Svar
15
· Visningar
1 841
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna