Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Z

zazzabella

Kanske en dum fråga.. Men jag satt och funderade lite angående pelleterade kraftfoder. Är det någon skillnad på kraffts och hippofoders pelleterade kraftfoder storleksmässigt. Är det någon som vet hur stora kraffts pellets är och hur stora hippofoders pellets är i mm?? :) (Skriv även gärna om ni vet andra fodersorters pelleterade storlekar)

mvh bella
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Kraffts pelletsar är större, hippos är mycket mindre och ser nästan ut som kaninpellets kan man väl säga. :)
Om du vet hur stora betforspellets är så är krafftpelletsen i den storleken..
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Jag har Hippo till min och som ovan skrev så är kraffts grövre eller vad man ska säga...vad det gäller i millimeter så varrierar de ju...de är nog snarare omkretsen man får "ta mått" på.

Får man fråga varför du undrar?
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Aha, okej, tack. :)

mvh bella :)
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Jo, det har du väl rätt i. :D Jag tänkte nog lite fel. Men är det jätte mycket det skiljer i omkretsen på Krafft och Hippofoder pelletsen? Typ flera mm eller?

Jag undrar det för att jag ska ev. ge pelleterat kraftfoder och har inte tänkt blötlägga det och då funderade jag även på att det borde väl vara "bättre" med mindre pellets (inte lika lätt med foderstrupsförstoppning!?? :confused: ) Rätta mej om jag är inne på fel "funderings banor"!? :D

mvh bella
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Har hört fler som resonerar så..

Jag tycker även att kraffts är smuligare och dammigare.

Hippos är knappt hälften så stora.
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Pontevecchio skrev:
Har hört fler som resonerar så..

Jag tycker även att kraffts är smuligare och dammigare.

Hippos är knappt hälften så stora.

Det kan nog stämma, jag har hört fler som säger det. :)
 
Sv: Krafft pellets vs Hippofoder pellets

Ang att blötlägga pelleterat foder, så frågade jag de på Hippo om detta och det ska inte behövas om det inte är betfor eller lusernpellets. Och givetvis om de har "lätt" att få foderstrupsförstoppning.
I normala fall ska det alltså inte behövas. Och jag måste ju anta att det är detsamma för Kraffts pelletssortiment.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 209
Senast: Ajda
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 169
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 327
Senast: machafuko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 829
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp