Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har noterat trenden hos kraftfoder producenter sen ett tag tillbaka att börja producera alltmer "titelfoder" och finner det bekymmersamt för konsumenter som inte ifrågasätter , inte är insatta i hästars behov , och inte VAD som är nyckel komponenter när man söker lämpligt foder innehållsmässigt .
Hund och katt marknaden har sysslat med detta ett bra tag men är betydligt bättre på att motivera och redovisa hur och varför kan jag tycka . Skillnaden mot häst är ju också att katten/hunden inte ska äta ngt annat dominerande vilket hästen ska då den lever på grovfoder i sig . Dock krävs även här en medvetenhet hos konsumenten och kunskap nog vad man letar efter för att kunna jämföra fodren med varandra .
Jag skulle starkt rekommendera häst foder konsumenter att verkligen lägga tid på att sätta sig in i vad de har för behov innan de köper , och jämföra och läsa på mellan flera olika typer osv . Framför ALLT förstå att titlarna på kraft foder för häst inte betyder ngt om de inte passar med grov foder analysen ....
Vårt stall består av varmblod, därför jag var nyfiken! Brukar försöka ta reda på vad fodret innehåller innan vi handlar. Det lever på fritillgång till grovfoder så ingen brist där men en häst som tränar hårt behöver oftast lite mera!
Och det säljs på ett djur som till 90 procent lever på annat foder ? Som TS inte vet vad det innehåller ?
Nej ingen analys på förra årets skörd