Krafft grund + betfor?

CallMeAce

Trådstartare
Det har nu blivit så att jag har fått fodra min häst med samma foder som min stallägare ger till sina hästar. Det är bara det att hästarna får då krafft grund och betfor tillsammans och jag undrar då om detta verkligen är vettigt?
Krafft grund är ju ett färdigfoder som även innehåller betfor och att då ge extra betfor kanske blir lite knasigt?

Sv: Krafft grund + betfor?

Fråga stallägaren varför h*n gör så! Kanske för att få fodret mer smakligt...? Kanske är det helt enkelt bara okunskap från stallägen...

/Geum_rivale

CallMeAce skrev:
Det har nu blivit så att jag har fått fodra min häst med samma foder som min stallägare ger till sina hästar. Det är bara det att hästarna får då krafft grund och betfor tillsammans och jag undrar då om detta verkligen är vettigt?
Krafft grund är ju ett färdigfoder som även innehåller betfor och att då ge extra betfor kanske blir lite knasigt?

Det viktigaste är inte att kolla vilket kraftfoder man ger utan att kolla vad grovfodret innehåller för värden o välja kraftfoder efter det.

mvh Jessica

okej det vet jag men även om jag har alla värden o sånt så har min häst fortfarande fri tillgång o ja kan ju inte veta hur mycket kraftfoder ja ska ge :confused:

Jo... fördelen med analysen är att du vet vilket kraftfoder som passar.

mvh Jessica

CallMeAce skrev:
okej det vet jag men även om jag har alla värden o sånt så har min häst fortfarande fri tillgång o ja kan ju inte veta hur mycket kraftfoder ja ska ge :confused:

nja inte just jag men kanske nån annan :)

vart skickar man analyser o hur mycket kostar det?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
995
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
572
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 662
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 895
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar