Krafft Groov 60

Natasja

Trådstartare
Läste att Krafft kommer att byta ut Krafft Ponny till Krafft Groov 60 (9 MJ, 60 gr smb rp). De skriver så här om sitt foder:
KRAFFT GROOV 60/PONNY*
Ett fiberrikt foder med låg proteinhalt som anpassats till foderstater med högt innehåll av protein. Lämpar sig väl till ponnies och andra hästar som är känsliga för höga proteingivor samt till vuxna hästar där man vill öka fibermängden i foderstaten.

* Under året kommer PONNY att ersättas med jämförbara GROOV 60.

Vad tycker ni foderexperter om dessa foder och deras text till det?

Sv: Krafft Groov 60

Namnet är bättre. Tyckte det var dumt att benämna det "Ponny".
De vill ju fortfarande att det ska låta som om ponnies inte tål protein och det är ju dumt.
Jag tycker att fodret behövs. I fjol gav jag Ponny till min häst som blev dålig i magen av för mycket protein i grovfodret. Ponny + Olja + Speedy Beet hjälpte honom. Men då snackar vi kvot på 10-11 i grovfodret.
// Linda

jag tycker det låter bra. eftersom det känns som att kraft ponny var så ponny, känns som att kraft groov 60 är ett namn som passar fler hästar och får fler människor att höra upp och läsa innehålet :) matchar även groov 90 och 125 serigen ;)

Ett fiberrikt foder med låg proteinhalt som anpassats till foderstater med högt innehåll av protein.

Den här meningen och namnbytet tycker jag är väldigt bra! För om detta foder passar handlar ju om vad man i övrigt har för foder (och vad hästen ifråga, som individ, har för behov)... framför allt vad man har för grovfoder (har man en hög proteinhalt i det så kan detta foder passa bra).
Man kan inet säga att det passar just ponnyer!!

Lämpar sig väl till ponnies och andra hästar som är känsliga för höga proteingivor samt till vuxna hästar där man vill öka fibermängden i foderstaten.

Den här meningen kan missförstås lätt av okunniga - som om ponnier ska fodras proteinlågt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: elle12
·
Foder & Strö Alltså, ag kan inte FATTA varför de räknar med så låga kvoter. Det är ju ett otroligt bra program annars (utom att jag vill ha fler...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 583
Senast: GRS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka