Krafft Blå/Röd

C

Cronis

Någon som fodrar med det?

Det står att det är att kompletteringsfoder till hästar som utfodras med havre.
Då ingår det alltså inget havre i fodret?
Måste man ge havre vid sidan?

Hur mycket bör man ge om det ska ges som enda kraftfoder, till en häst i lätt/medel träning?
Hur mycket ger ni?

Sv: Krafft Blå/Röd

Det står att det är att kompletteringsfoder till hästar som utfodras med havre.

Det stämmer inte alltid till 100%, din höanalys bestämmer om det behövs BlåRöd till havren eller havre till BlåRöd, sas. Eller om något av det alls behövs...

Måste man ge havre vid sidan?
Det bestäms som sagt av hur din grovfoderanalys och totalfoderstat ser ut, det kanske inte behövs havre till.

Hur mycket bör man ge om det ska ges som enda kraftfoder, till en häst i lätt/medel träning?
Återigen, hur ser foderstaten ut i övrigt?
Finns ingen foderstat beräknad på en aktuell grovfoderanalys så är det du som ser och rider hästen dagligen som gissar bäst och kan prova dig fram hur mycket du ska ge.

Sv: Krafft Blå/Röd

Hej. Jag använder Blå/Röd till min travare. Har just gjort ny foderstatsberäkning pga jag tyckte han föll ur lite och inte orkade riktigt. Förutom mitt analyserade (givetvis) hö så har jag kompletterat med K****t Sport. Får se om det blirnågon skillnad, vilket det rimligtvis bör bli. Jag fodrar aldrig med havre.
Det är svårt att säga hur mycket du skall ge. Du får utgå från höanalysen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar