Krack C vs Tuschinski?

pastejja

Trådstartare
Någon som har lust att berätta lite om de här hingstarna. Likheter, skillnader, styrkor och svagheter som hingstar. Vilken hade ni valt till vilket sto etc.?
/Ulrika

Sv: Krack C vs Tuschinski?

Inte hellet någon som vet något om temperamentet? Om Tuschinskis 7:a på benen är det samma som att han nedärver svagare benställ? Hur de typar avkommor? Gångarter? Annat?
Är det hingstar som man kan lägga på elektriska ston eller ska man helst ¨låta bli ;)?
/U

Efter att ha sett båda på Flyinge, så tycker jag bäst om Krack C, Tuchinsky såg jag på unghäst VM för 5 år sedan, men om man söker bl a storlek så upplever jag T som mindre i modellen, det största problemet med T är hans totalt okorekta framställ, väldig "hollänsk", det ovanligt att se en häst med snedvridna fram kotor som pekar båda(!!!!) åt höger, skulle aldrig haft en 7:a snarare en 4-5:a, det märks också när han rör sig, det kan ju inte nämnden missat. Däremot så var fadern tillfredställande korrekt, därför skulle jag helst ta honom. Temperaments mässigt tyckte jag också bäst om K, sonen hade fin knälyft men gick hela tiden på spänning och slappnade aldrig riktigt av någon gång, man skulle vilja se hur han såg ut "in real life", han var lika taggad som 5 åring på U-VM, där förlorade han just på det, att han inte slappnade av tillräckligt och skritten blev spänd dessutom.
Sen skrev ägarn Valk i TidningenRidsport att om dem har kort skritt så får dem bättre piaff, Passage - BULLSHIT - se på Matiné bara, en 10 mässig skritt OCH en 10 mässig Piaff/Passage! Listan av världsstjärnor med fantastisk skritt som har lika fantastisk P/P kan göras lång, men Holländarna måste väl rättfärdiga varför SAMTLIGA av hans hingstar inte kunde slappna av i skritten....

Fast när det gäller skritten vid hand, är jag ganska övertygad om att dom kunnat skritta bättre med annan visare...

Det är jag också, om de hade tillåtits sträcka ut mer istället för att ha någon som viftar med spö framför näsan på dem.

Tuschinski är vacker men jag tilltalades mer av hans far vad gäller exteriör och gång.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 571
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka