Sv: Krack C vs Tuschinski?
Efter att ha sett båda på Flyinge, så tycker jag bäst om Krack C, Tuchinsky såg jag på unghäst VM för 5 år sedan, men om man söker bl a storlek så upplever jag T som mindre i modellen, det största problemet med T är hans totalt okorekta framställ, väldig "hollänsk", det ovanligt att se en häst med snedvridna fram kotor som pekar båda(!!!!) åt höger, skulle aldrig haft en 7:a snarare en 4-5:a, det märks också när han rör sig, det kan ju inte nämnden missat. Däremot så var fadern tillfredställande korrekt, därför skulle jag helst ta honom. Temperaments mässigt tyckte jag också bäst om K, sonen hade fin knälyft men gick hela tiden på spänning och slappnade aldrig riktigt av någon gång, man skulle vilja se hur han såg ut "in real life", han var lika taggad som 5 åring på U-VM, där förlorade han just på det, att han inte slappnade av tillräckligt och skritten blev spänd dessutom.
Sen skrev ägarn Valk i TidningenRidsport att om dem har kort skritt så får dem bättre piaff, Passage - BULLSHIT - se på Matiné bara, en 10 mässig skritt OCH en 10 mässig Piaff/Passage! Listan av världsstjärnor med fantastisk skritt som har lika fantastisk P/P kan göras lång, men Holländarna måste väl rättfärdiga varför SAMTLIGA av hans hingstar inte kunde slappna av i skritten....