kovalecenthage...

Sv: kovalecenthage...

Det är väl väldigt olika vad folk tycker, och till vad den finns för. Många har de ju som extra hagar om någon skulle bli svullen i ett ben t.ex. och ägaren därför inte vill att den ska springa med de andra hästarna. Sen finns de ju dem som är som en box, om man har en skada som gör att hästen verkligen inte ska röra sig. Har sett väldigt varierande storlekar, finns väl ingen regel utan det är väl mer efter egna idéer.
 
Sv: kovalecenthage...

min häst ha nämligen hovledinflamation. Hon skulle stå i box 3-4 dagar sen gå i konvalecenthage... men vet inte ritkgit hur stor jag ska göra den. just nu ha hon en som hon kan röra sig i men inte mer än så.
 
Sv: kovalecenthage...

Så här har jag lärt med vad Vet. menar med sjukhage= ngt större än box.
Paddock= 10 X10 M.
För opererad eller fånghäst.
 
Sv: kovalecenthage...

Usch då :( Fråga veterinären hur mycket hon får röra sig sen, de måste ju kunna svara på hur stor hagen ska vara :idea:
 
Sv: kovalecenthage...

Vi har sjukhage som är ca 25kvm. det var lagom åt vår fånghäst, vår vet. rekommenderade mellan 5*5 till 10*10meter.
 
Sv: kovalecenthage...

Alazan skrev:
Usch då :( Fråga veterinären hur mycket hon får röra sig sen, de måste ju kunna svara på hur stor hagen ska vara :idea:

ja, jag får ringa och fråga de.. eller om jag frågar vid återbesöket, är om 2 vecor, så får hon gå i den hagen hon har nu.. den kan jag väl tänka mig är unefär 5x5 meter :)

Tack för era sva!!:) :bump:
 
Sv: kovalecenthage...

Min hade kotledsinflammation, och var på Strömsholm. Sjukhage, 4*4 till 5*5 blev hon rekommenderad, kanske ärtill någonhjälp? Men det bästa är ju som sagt att fråga dem!
 
Sv: kovalecenthage...

Kelly skrev:
min häst ha nämligen hovledinflamation. Hon skulle stå i box 3-4 dagar sen gå i konvalecenthage... men vet inte ritkgit hur stor jag ska göra den. just nu ha hon en som hon kan röra sig i men inte mer än så.

mitt hbl hade hovledsinflammation i höstas. hon skulle stå i en hage på ca: 5*5 enligt vet.
sen fick jag öka ut den lite med tiden om det inte var så att hon sprang och hoppade runt mycke.
hon var ganska stillsam av sig så hon gunde gå ut i paddocken med sin kompis efter ett tag.
hon var lugnare om hon fick gå tillsammans med sin kompis.
 
Sv: kovalecenthage...

okej... men jag frågar vet. nästa gång jag är nere! sen låter ag henne gå i den hage som hon har nu tills vidare, så får vi se vad som händer =)
 
Sv: kovalecenthage...

hur stor är den hage hon har nu då? det är viktigt att hon inte går i för stor hage så hon kan springa.
 
Sv: kovalecenthage...

den hon har nu är ungefär 5x5 meter, där kan hon Inte springa iaf =)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 337
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 174
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp