Det beror ju hur länge man tänker vara på festivalen? Ett par timmar är väl inget problem?
Men hur skulle det vara att gå på festival i 3 dygn om det bara serverades korv, bacon, biff och lever för en vegan? Då blir det bara en kvällsbiljett skulle jag tro. Jag tror inte och tycker inte att det borde vara festivalens grundläggande syfte att tvinga på gästerna ett specifikt kostval.
Och ja, jag vet att det finns de som tycker om havremjölk. Jag gör det inte. Precis som att vissa inte tycker om komjölk.
Om det endast serverades det så skulle jag inte gå på festivalen. Men allvarligt, folk som dricker mjölk lever inte enbart på mjölk. Det fanns mat och dryck. Jag har många gånger varit på ställen där det bara finns typ potatis och trist sallad som jag kan äta, man överlever.
Festivalen tvingar inte på människor ett specifikt kostval. Alla ställen som bara har komjölk: jag ser det inte som att dom tvingar på mig mjölk (dvs ett kostval) utan det är det utbudet som stället har. Det där med "tvinga" är bara trams faktiskt.