Kotledsinflammation

I

isse

Min häst har kotledsinflammation och ska inte ridas förens om tre veckor då jag får sätta igång honom. Vi frågade på kliniken om det var okej att släppa på bete och det var det. Nu är det så att hästarna har sparkats ganska mycket och när jag tog in honom nu på kvällen så märkte jag att han var varmare i den dåliga kotan än den andra.
Ska jag linda benet på natten, ha på liniment eller vad tror ni? Han går i annan hage på natten

Sv: Kotledsinflammation

att ha hästen lindad i hagen på natten hade inte ja vågat ifall lindan går upp.
annars så hade jag nog ställt in hästen på nätterna med BoT tills benet slutar att vara varmt iallafall.

varför sparkar hästarna mycket? är de en ny flock eller är de bara väldigt oroligt? för isåfall så är de kanske inte bra att ha han i den hagen om dom springer för mycket pga av de.

Vi släppte dom i förrgår så dom sparkar för att göra upp rang. Att ta in hästen på natten är inget alternativ för då får han stå ensam i stallet och det klarar han inte. Vad är BoT för nåt?

back on track är de, de är jättebra mot inflammationer och påskyndar läkningen väldigt mycket.

de finns ingen annan häst som kanske kan stå inne under natten? eller om de är många hästar i hagen att dom kan turas om kanske?

eller är den hagen hästen går i på natten en liten hage som den inte kan springa i så mycket? för isåfall om man är bra på att linda så kanske man kan linda endå om de inte finns andra alternativ.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 406
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat