kotledsinflammation

K

kajvinden90

Hej min häst har haft koltledsinflammation för ett bra tag sedan. Han hade det på ena bakbenet fick medicin och blev bra (bättre). Han var lite svullen också men vetrinären sa att det skulle försvinna efter ett tag. Men han är fortfarande svullen men har inte ont och haltar inte . Pratade med vet igen och han sa att det inte var någon fara så länge han ej var halt eller hade ont. Är det någon som varit med om samma sak . tacksam för svar

Sv: kotledsinflammation

Har du nån aning om varför hästen blev halt? Inflammationer är ju oftast sekundärt, de kommer från nånting. Passar utrustningen? Hur har hästen tränats?

Hoppas att svullnaden går ner! Är själva svullnaden behandlad med något? :)

Sv: kotledsinflammation

Tack för svar ! Svullnaden skulle försvinna i samband med medicinen sa vet. (dom lindade även). Han trampade snett i hagen var lite för ivrig med att busa med ett sto som gäst bodde hos oss ett tag.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 595
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka