Kotledsinflammation

Joyze

Trådstartare
Usch...Var på veterinärklinik idag med min lilla pålle på hälsokontroll. Det visade sig inte alls stå så bra till med henne. Kotledsinflammation samt en medfödd "brytning" i högerframkota, vilket gör att hon går snett (utåt med hoven och inåt med benet). Inte alls bra. :cry: Usch, vad tråkigt. Vi som äntligen skulle börja komma igång nu, men nu blir det ett par månaders lugnare vila istället, ifall hon nu överhuvudtaget blir bra igen. :( Usch, sånt här är verkligen inte kul! Varför skulle det drabba min stackars pålle? :( Någon som har varit med om något liknande eller har erfarenhet av kotledsinflammationer?

Sv: Kotledsinflammation

Har inte varit med om det förr..ÄR med om det. Min pålle är halt och varm i kotan, kan vara kotledsinflammation.Dock inte säkert..ska till kliniken och kolla. Ingen tröst direkt. Däremot har jag hört om hästar som blivit helt återställda! Tycker vi önskar båda våra pållar lycka till :)

Sv: Kotledsinflammation

Aa jag vet precis vad du går igenom! min häst fick också diagnosen kotledsinflammation för ett par veckor sen. Veterinären sa att det gick över men nu har hon fått problem med båda framhovarna istället.. Det har liksom flyttats ner:cry: Men bli inte avskräckt! Det är tydligen inte speciellt vanligt så jag tror nog din pålle blir återställd ska du se!:bump:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 338
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 269
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar