Kotledsinflamation

?

_____

Kan en ponny som har haft kotledsinfl. men är opererad, altså "dammsugen" i lederna, bli helt återställd. Och kommer den att kunna tävla i hoppning mer?

Sv: Kotledsinflamation

det tycker jag att du ska fråga den behandlande veterinären... h*n vet bäst hurdan skadans art ser ut.

men förlora inte hoppet! det finns många hästar som fungerar utmärkt i många långa år efter såna skador, med noga genomtänkt träningsupplägg etc (och lite ledtillskott med te x glucosamin (cortaflex etc)) och regelbundna kollar hos vet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka