Kotledsinflamation - hur har det gått?

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Vi var ju en hel drös här på Buke som hade hästar med diagnosen kotledsinflamation för några månader sedan. Nu undrar jag hur har det gått för er?

Så här har det gått för oss:

Den 13:e februari i år blev Lukas undersökt på ATG kliniken i Boden och fick diagnosen kotledsinflamation på båda fram. Fina röntgenbilder utanpålagringar. Han sprutades med tuppkam och Celestron 2 ggr med 3 veckors mellanrum och stod sammanlagt helt vilande i 12 veckor. Han åt även Metacam efter båda behandlingarna under 5 dgr.

Den 12: aprill belv han friskförklarad och vi fick sakta börja starta igång honom. Skritt på raka spår, i skog och mark under 4 veckor. Nu ska vi snart börjar trava...

Lukas blev en ny häst efter behandlingen. Pigg, alert och skuttig med längre steg och mer påskjut bak. Hans box är numer prydlig och fin efter en natt, inte som före då det såg ut som en bomb slagit ner.

Han är (har varit under hela tiden under behandlingen) också på diet och kommer att fortsätta med det en längre tid tills vi nåt en bra vikt.

Ja, där är vi i dag. Hur har det då gått för er andra?

~Ingrid
 
Sv: Kotledsinflamation - hur har det gått?

Puttar upp...
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 846
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 964
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
13
· Visningar
2 070
Senast: Empalie
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp