kotbroblem eller?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare erje
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 683
E

erje

jag känner en person som har fått ett vbl som inte är duglig för trav längre.han är utdömd,pga problem med ena kota bak.nu använder dom honom son ridhäst. det jag funderar över är att han har slitit bort tåkappan på skon som sitter på samma ben som kotan,det har han inte gjort på dom andra skona.min första tanke var att han inte sätter ner hoven ordentligt när han går,men det är inget som jag kan se.vad tror ni ,kan det ha med kotan att göra?han rids ca 4g/v och har inte slitit bort tåkappan förut vad jag vet.

Sv: kotbroblem eller?

Kan vara svårt att svara på, antingen en ren slump pga av olyckshändelse. Det kan dessvärre vara så att det även är hovslagar relaterat. jag vet hästar som sliter sina tåkappor mycket snabbt och det beror på att tån är för lång och hästen släpar den således i backen.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 980
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 097
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 013
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hur gör ni med barnkalas?
  • Ystad

Hund, Katt, Andra Djur