Kosttillskott till import

arna

Trådstartare
Får hem ett 5-årigt sto fr Tyskland om ett par veckor. Finns det någon typ av kosttillskott man kan ge för att hjälpa henne med aklimatiseringen? /L

Sv: Kosttillskott till import

Jag använder mig av probimin när magen riskerar att bli stressad i situationer som medicinering, foderbyten osv. Probimin stabiliserar även upp en risig hästmage på några dagar.
Jag skulle ge full dos (3 tsk) nån vecka och sen halva dosen tills hon känner sig som hemma och de nya fodermedlen är invanda.

Senast ändrad:
Sv: Kosttillskott till import

betfor är bra för magen också, mycket fibrer (tillräckligt med fibrer för att kallas grovfoder faktiskt)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 250
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka