kostnader semin?

snigelfarmor

Trådstartare
Hej!

Det blir nog TAI och jag undrar om man kan använda sin seminveterinär hemma? Så man slipper transportera stoet någonstans. Borde det inte gå lika bra som att åka 10 mil och betala dyrt för uppstallning och stationsavgift.

Vad säger ni?

Sv: kostnader semin?

Först och främst är det inte tillåtet att seminera om det är inte är en godkänd seminstation.

Sen behöver du nog ha väldig tur om du ska komma billigare undan.
Veterinären bör nog känna på stoet i alla fall 4 gånger, med semineringen, OM du har TUR. Har du otur och hon inte går som en klocka, så kanske du måste ta ut veterinären minst det dubbla antal gånger.

Först och främst är det inte tillåtet att seminera om det är inte är en godkänd seminstation.

Där har du faktiskt fel,man kan seminera hemma om man har en seminvet.knuten till sig och ett papper a 300kr (tror jag det var) från jordbruksverket.

Nej,man har inte tillåtelse att ta emot andra ston än egna.
och jag skrev nog otydligt en vet.måste skriva under på att det är den som seminerar hemma hos någon (läs själv på jvs sida) jag är för dålig på att förklara.:o

Nej,man har inte tillåtelse att ta emot andra ston än egna.
och jag skrev nog otydligt en vet.måste skriva under på att det är den som seminerar hemma hos någon (läs själv på jvs sida) jag är för dålig på att förklara.:o

Nä... Har man semintillstånd så har man ju? Jag har inte fattat ngn skillnad? Jag har ett sånt som beskrivs här: http://www.jordbruksverket.se/amnes...overksamhet.4.1cb85c4511eca55276c8000954.html. Minns inte att jag betalade nåt för det heller men det kan jag möjligen ha förträngt.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
487
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 702
Senast: Stereo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 752
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka