Kostnad på Betfor?

BallsOfSteel

Trådstartare
har en fråga, vad kostar din betfor och vart köper du den?

Min tur att köpa till stallet men jag har ingen aning om vad den kostar och vart jag ska köpa den för att få den billigaste.

Sv: Kostnad på Betfor?

Fråga hellre de andra i stallet var de köper och vad de betalat. Tror inte du lyckas hitta någon som kan tipsa om rätt butik i ditt närområde här på Buke...

Hej hej. Har redan frågat de i stallet och ingen vet, för de köper bara och kollar inte direkt efter priset. Frågade även min andra syster och hon sa att hon var osäker men runt 100 kr, då blev det en het diskussion om detta och ingen kom fram med något.

Men för att specificera, så säg granngården/lantmanna, det vet jag finns runt i sverige. Annars har vi Royal Hästsport.

Ca 120-150 kr (kommer inte ihåg exakt) ger jag för en säck betfor på granngården.

Är det så noga exakt vad det kostar?
Vända på ören kan man inte göra när man har häst.

Här kostar en säck mellan 80-100 kr.

Nej nej, absolut inte. Bara det att jag försöker räkna ut på ett ungefär hur mycket jag kan lägga ner på julklappar samt födelsedagspresenter nu.

Köpte nyss en säck på Eko/Ekohallen, 95 kr för 25 kg.

(och jo - man får vända på kronor när man har häst! varför köpa EXAKT samma sak fast 20 kr dyrare i en annan affär? det kan ju bli ganska många kronor på ett år beroende på hur mkt som går åt...)

På EKO o my One här tar de 95kr för säcken på 25kg, granngården tog sist jag köpte där 130kr för samma storlek på säck. Så räkna någonstanns mellan 100-150kr

...men om du köper betforen nu så vet du ju vad du får över? Räkna med 150 kr annars, det gör väl inget om det blir lite över?

Jag handlar i tre olika G****gårdsbutiker och tycker mig ha märkt att priserna varierar i butikerna - eller också hoppar priserna månad för månad och det tror jag ju inte.

De priser du fått är den stora säcken, i min R**sp*** butik kostar den lilla säcken 60 kr, det räcker för mig.

betalade 118:- på granngården sist jag köpte...

Nej nej, absolut inte. Bara det att jag försöker räkna ut på ett ungefär hur mycket jag kan lägga ner på julklappar samt födelsedagspresenter nu.

Aah:D
Samma här just nu :o:angel:
Man får räkna ut allt som kostar nu....

Julklappar? Det har man knappt råd med när man har 9 kusar som ska ha foder:p. Visst ska ungarna få julklappar här oxå

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 691
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix