Ingen jag haft. Har haft Volvo, Audi, Renault, Caddy och nu BMW.Typ de flesta dieselbilar tex.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen jag haft. Har haft Volvo, Audi, Renault, Caddy och nu BMW.Typ de flesta dieselbilar tex.
De flesta dieselbilar drar väl betydligt mer än så? Jag har själv diesel, kör diesel i jobbet och har många dieselbilar i omgivningen - de ligger allihopa på 0,5-0,6. Mer om man slarvar med ecodrivingen.Typ de flesta dieselbilar tex.
Förvisso en extrem snabbgoogling för jag sitter dumt till men….De flesta dieselbilar drar väl betydligt mer än så? Jag har själv diesel, kör diesel i jobbet och har många dieselbilar i omgivningen - de ligger allihopa på 0,5-0,6. Mer om man slarvar med ecodrivingen.
Min drar 0.4.De flesta dieselbilar drar väl betydligt mer än så? Jag har själv diesel, kör diesel i jobbet och har många dieselbilar i omgivningen - de ligger allihopa på 0,5-0,6. Mer om man slarvar med ecodrivingen.
Ingen säger att de inte finns men snittet är över 0,5. När jag googlar snåla diselbilar så får jag bara upp modeller som är äldre än 2019 och då ligger de på 4,7 (bla Peugeot 208 som kommer på plats 10)Min drar 0.4.
Begreppet dieselbil är brett.Ingen säger att de inte finns men snittet är över 0,5. När jag googlar snåla diselbilar så får jag bara upp modeller som är äldre än 2019 och då ligger de på 4,7 (bla Peugeot 208 som kommer på plats 10)
Sen kommer troligtvis TS att få bensinare som lånebil.
Men nu kommer knappast TS att få en King cab som lånebil. Eller en bil som du har. De bilarna väljer man själv. Ts lär få en snittbil, troligtvis bensinare.Begreppet dieselbil är brett.
Min är en mindre bil. Går inte att jämföra med t.ex. en King cab. Definitivt olika motorstorlek också. Självklart är snittet lägre för mindre bilar än för större? Med variation förstås.
En god vän hade länge en Citroën 5. Stor bil men samma förbrukning som min på långresa.
För tråden en löjligt hög snittsiffra.En dieselbil förbrukar i snitt 0,73 L per mil
Säkert. Den låter inte rimlig. Den andra siffran på 0,53 stod det personbilar på och den stämmer iaf bra med de jag ägt och de jag hittar listade. Med tanke på diselpriset så blir elbil av småbilsmodell som Corsa avsevärt billigare.För tråden en löjligt hög snittsiffra.
Så här hög blir möjligtvis siffran om man räknar in alla halv-lastbilar i snittet.
Mer relevant torde en snitt vara på dieselbilars förbrukning, vägandes under 1400kg.
Ok. Vi hade förut Peugeot 307 årsmodell 2007 och nu Peugeot 208 -2018. Den går oftast 5 mil eller längre. Det är långkörningar de drar minst på.Ingen jag haft. Har haft Volvo, Audi, Renault, Caddy och nu BMW.
Men det är väl egentligen ganska ointressant vad andras bilar drar. Det är inte de bilarna TS kommer att få låna.Ok. Vi hade förut Peugeot 307 årsmodell 2007 och nu Peugeot 208. Den går oftast 5 mil eller längre. Det är långkörningar de drar minst på.
Nackdelen är att man måste sitta och vänta under laddning/tankning utanför hemmet.Men det är väl egentligen ganska ointressant vad andras bilar drar. Det är inte de bilarna TS kommer att få låna.
Ska uträkningen bli relevant så får man ta Corsans faktiska körkostnad och jämföra med en standardbensinare.
Eftersom ingen vet hur TS tänker använda bilen blir frågan svår att svara på.
Men elbilarnas stora plus är just körkostnaden. Det är nog få som handen på hjärtat har elbil för miljöns skull.
Hade inte de slopat avdraget på 70 000 och prislappen i övrigt stuckit iväg så hade jag aldrig mer haft fosilbil. Detta är den billigaste pendelbilen jag någonsin haft. Den slår tom min lilla Clio.
I början hade jag inte laddare hemma. Iom att det räcker att ladda (för mig eftersom man kommer 33 mil) 1-2 ggr veckan så gjorde jag det medans jag handlade, gjorde ärenden, gick långpromenad med hunden.Nackdelen är att man måste sitta och vänta under laddning/tankning utanför hemmet.
Fast tex i sommar när vi passerat laddare (antar det varit folk på semester) har det varit folk som vankat fram och tillbaka i väntan på laddad bil.I början hade jag inte laddare hemma. Iom att det räcker att ladda (för mig eftersom man kommer 33 mil) 1-2 ggr veckan så gjorde jag det medans jag handlade, gjorde ärenden, gick långpromenad med hunden.
På en snabbladdare så laddar en Corsa fullt på 40 min. På en långsam tar det 2 tim och 40 min. Men väljer man att bara ladda till 80% så räcker det med två timmar. Det är de sista 20 % som tar tid.
Vid ett par tillfällen ställde jag bilen på laddning efter jobbet och gick hem (tog 5 min) och häntade upp den på kvällen när jag gick med hunden.
Det är inte så krångligt som folk tror. Då hade folk i städer som inte har egna laddare inte skaffat elbil.
Ja det är nog långresare.Fast tex i sommar när vi passerat laddare (antar det varit folk på semester) har det varit folk som vankat fram och tillbaka i väntan på laddad bil.
I början hade jag inte laddare hemma. Iom att det räcker att ladda (för mig eftersom man kommer 33 mil) 1-2 ggr veckan så gjorde jag det medans jag handlade, gjorde ärenden, gick långpromenad med hunden.
På en snabbladdare så laddar en Corsa fullt på 40 min. På en långsam tar det 2 tim och 40 min. Men väljer man att bara ladda till 80% så räcker det med två timmar. Det är de sista 20 % som tar tid.
Vid ett par tillfällen ställde jag bilen på laddning efter jobbet och gick hem (tog 5 min) och häntade upp den på kvällen när jag gick med hunden.
Det är inte så krångligt som folk tror. Då hade folk i städer som inte har egna laddare inte skaffat elbil.
Ja ingenting kan passa alla.Ska jag ladda måste jag göra det på en betalparkering som kostar 8 kr i timmen, vilket innebär att man måste passa bilen så att man kan flytta den så fort man laddat. (Jag har ju redan en parkering med månadshyra eftersom det skulle kosta tusenlappar att behöva ha den på betalparkering jämt.) Det finns dessutom bara en aktör inom gångavstånd, och när deras servrar strular har vi, trots ett femtiotal laddplatser, ingenstans att ladda.
Det blir helt ohållbart stressigt, eftersom jag i regel kommer hem lagom till sängdags när jag har varit iväg. Hade väldigt gärna haft elbil annars, men jag har helt enkelt inte råd. (Har också en Peugeot som drar enligt spec och kostar runt 10:-/milen att köra.)
Tyvärr är det logistiskt knepigt att ha elbil om man inte själv har kontroll över laddmöjligheter, annars borde sådana som jag; stadsbor med liten bil, vara prioriterat att få till byta till el kan man tycka.
Förra bilen var en hybrid (tjänstebil) som kördes mestadels på el till vardags, men prislappen på den bilen var ju 50 ggr den jag har nu. (Bilen innan dess var en XC60 diesel som drog runt 0,65 trots mycket stadskörning.)
Då är du nån annanstans än mig. Den affär jag vet har laddare än Vingåker factory outlet och dit går jag. Annars har kommunhuset laddare och ev banken. Inget av de ställena springer jag och har ärende hos ofta.Ja det är nog långresare.
De flesta laddare är ju vid affärer och andra ställen som man har ärenden till.
Ja jag bor inte i Vingåker. Rör mig i Uddevalla, Göteborg,Trollhättan, Värnersborg, Kungälv, Stenungsund och västkusten med min bilDå är du nån annanstans än mig. Den affär jag vet har laddare än Vingåker factory outlet och dit går jag. Annars har kommunhuset laddare och ev banken. Inget av de ställena springer jag och har ärende hos ofta.