Kostnad kastrering?

Lewis

Trådstartare
Någon som vet om det skiljer sig mycket mellan kastrering på hon och hankatt? Ska snart åka till vet...

Sv: Kostnad kastrering?

Kastrering av hanar brukar gå på 500-600 kr och när det gäller honkatter brukar det ligga mellan 800 och 1000 kr.

När vi kastrerade pappas kattgubbar betalade vi 750 kr för två stycken, tror ordinarie pris var 450 kr eller något sådant. När jag kastrerade min hona så kostade det 750 kr.

Jag kan bara hålla med ovanstående, ring runt och kolla. Det skiljer sig nog rätt mycket vart det är i landet och om det är en distriktvet eller privat. Här hos oss kostar det ca 200 att kastrera en hankatt och 550 för en honkatt.

Hankatten kostade 650:- att kastrera, ink vaccinering och öronmärkning.

Honkatten, på annan klinik i sthlm kostade närmare 2500:-, Med öronmärkning, vaccinering.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
468
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Filippa
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 188
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025