Kostnad kastrering?

Lewis

Trådstartare
Någon som vet om det skiljer sig mycket mellan kastrering på hon och hankatt? Ska snart åka till vet...

Sv: Kostnad kastrering?

Kastrering av hanar brukar gå på 500-600 kr och när det gäller honkatter brukar det ligga mellan 800 och 1000 kr.

När vi kastrerade pappas kattgubbar betalade vi 750 kr för två stycken, tror ordinarie pris var 450 kr eller något sådant. När jag kastrerade min hona så kostade det 750 kr.

Jag kan bara hålla med ovanstående, ring runt och kolla. Det skiljer sig nog rätt mycket vart det är i landet och om det är en distriktvet eller privat. Här hos oss kostar det ca 200 att kastrera en hankatt och 550 för en honkatt.

Hankatten kostade 650:- att kastrera, ink vaccinering och öronmärkning.

Honkatten, på annan klinik i sthlm kostade närmare 2500:-, Med öronmärkning, vaccinering.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 247
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 068
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka