kostnad importera från danmark?

LinnK

Trådstartare
förutom själva transporten som beror på var man bor,
vad kostar det att importera en islänning från danmark?

När allt är klart alltså, inregg och så?

Sv: kostnad importera från danmark?

vi har precis fått hem en ifrån danmark och det enda vi ska betala är hans registrering i SIF, och som du skrev transporten från danmark till sverige. Så det var inga konstigheter! :)

/Emma

Bara registreringskostnad i SIF och transport ska du betala.

Sprettur skrev:
vi har precis fått hem en ifrån danmark och det enda vi ska betala är hans registrering i SIF, och som du skrev transporten från danmark till sverige. Så det var inga konstigheter! :)

/Emma

Hur mycket kostar det?
Hur är det med en danskhäst, har de som regel pass, eller tillkommer den kostnaden?

Lär kanske bli billigast å åka å hämta själv?
Jag bor ju i övik så det är ju en braaa bit emellan.

typ 100 mil eller nåt sånt..

De har samma regler som vi, så nu bör alla ha pass.
Skulle rekommendera att anlita en transportfirma. Det är även det bästa för hästen när den ska åka långt.
De brukar ligga runt 1500kr inom sverige...

//Charli

Hästen vi fick hem hade pass och var chippad. Vi anlitade en transportfirma, hästen hade bara varit med människor i en månadstid och vi ville att han skulle åka lös i "box". Så det kostade 4000:- men han åkte själv, inga andra hästar som skulle åka med, så då blir det dyrare..
Resan tog 1½ timme så det var ganska hög timpeng..
Men denna transportfirma krävde att hästen hade pass och att den veterinärsbesiktigad och båda dessa papper skulle han ha med hästen när han körde över bron.

/Emma

Förresten.. det kom en frieserhäst till vårt stall ikväll med, han har åkt ifrån Kalix (!!) och ner till oss i Vellinge utanför Malmö. Hela den transporten kostade 4000:- något, och det var med övernattning osv...
VILKEN HÄST!! de är fräcka, hade det inte varit islänningar som gällde så hade jag nog tagit en sån!! :d
/Emma

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Fetaost
·
Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 443
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 017
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar