Kostnad för veterinärundersökning?

WBPeppar

Trådstartare
Hej!

Önskar genomföra en vet.undersökning på en häst som jag eventuellt ska köpa. Kommer inte ihåg vad jag betalade för detta i samband med senaste hästaffären. Någon som har en ungefärlig summa i huvudet? Vill ha en vanlig enkel undersökning samt ett ultraljud på ett framknä.

Tusen tack på förhand!

Vänligen
Sofie

Sv: Kostnad för veterinärundersökning?

Är det en besikting du är ute efter?

Beror oerhört på vad för slags (klinik eller gårdsbesiktning) och med vem. För oss är det otroligt mycket billigare att åka till klinik, där får vi också en bättre undersökning utförd. Betalar strax över 1000 kr för en besiktning inkl. arbetsprov. Ultraljudet går i så fall vid sidan av.

Vill ha besiktning på klinik men det du säger stämmer ungefär med vad jag trodde. Tack!

Jag betalade 1100kr för en gårdsbesiktning för några år sedan(besiktningen tog 1h). Jag anlitade en privatveterinär, undrar om det inte kostar iaf dubbelt så mkt att anlita en distriktsveterinär..(?).

Liknande trådar

Hästvård Hej! min väninnas häst behöver ultraljudas i en sena och vi undrar lite över kostnad inför val av ställe att göra detta på. Närliggande...
Svar
12
· Visningar
1 316
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
5 400
Senast: lbb
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 432
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar