Kostnad för skk kurs

Sv: Kostnad för skk kurs

det är nog väldigt svårt att säga generellt. kolla på deras hemsida eller på rasklubbens hemsida. Jag har betalat 700 kr för valp/unghundskurs (7 ggr) och jag tror att 700-1000 kr är det vanligaste.

Jag har gått rätt många kurser (valp, fortsättning, agility, osv) och de har kostat mellan 600-1400.

Brukar vara enklast att kolla med den lokala Brukshundklubben, när de har kurser och vad det är för pris.

jag gick valpkurs i hundungdom den kostade 500 kr för ca 8 gånger och sen kostade det 100 kr att vara medlem där/ år

Det kostar 100 kronor att bli medlem om du blir syskonmedlem dvs du har ett syskon som redan är medlem i Sveriges HU. Annars kostar det 210 kronor men om du är under 25 år får du då även ett bonusmedlemskap i valfri SKK-länsklubb, sbk-klubb eller vissa specialklubbar.

Vad en valpkurs kostar är väldigt olika, rasklubbar är oftast billigare men har kanske inte alltid utbildade instruktörer, SBK har alltid utbildade instruktörer men kan å andra sidan vara dyrare.

Javan

Vänd dig till antingen SHU (Sveriges Hundungdom) eller SBK (Svenska Brukshundsklubben), det är sällan SKK anordnar såna kurser.

Räkna 300-500 för medlemsavgift och sen samm summa och uppåt för kursavgift. Hundungdom är betydligt billigare, i min klubb är det medlemsavgiften som går till det centrala som är det enda man betalar årligen, dvs 210 kr. Vi har sedan en engångssumma på 200 kr som man betalar för hunden och som sedan räcker hundens livstid, kursavgifter har vi inga.
Vet dock att medlemsavgiften kommer att höjas någon nästa budgetår.

//E

lady_vip skrev:
Vänd dig till antingen SHU (Sveriges Hundungdom) eller SBK (Svenska Brukshundsklubben), det är sällan SKK anordnar såna kurser.

Räkna 300-500 för medlemsavgift och sen samm summa och uppåt för kursavgift. Hundungdom är betydligt billigare, i min klubb är det medlemsavgiften som går till det centrala som är det enda man betalar årligen, dvs 210 kr. Vi har sedan en engångssumma på 200 kr som man betalar för hunden och som sedan räcker hundens livstid, kursavgifter har vi inga.
Vet dock att medlemsavgiften kommer att höjas någon nästa budgetår.

//E
Så det är normal pris om man får ge 1500:- för kurs som är 10 gg .2 timmar gången, med uppföljning. Kursen hålls av f.d skk kurs ledare och innefattar allt från koppel/spår träning till miljö träning.Ej medlemstvång eller något sådant.

Jag tycker det är ett rimligt pris - det är 75 kronor per timme du betalar då + att du får uppföljning. Hur många är ni på kursen? Men vad är en skk-kurs ledare? Sbk-instruktör vet jag vad det är, men skk har de verkligen en egen instruktörsutbildning? Har kursledaren andra rekomendationer?

Javan

Tror du menar SBK-instruktörer. Som Javan skriver så har inte SKK någon instruktörsutbildning på det sättet...

Och, det är ett rimligt pris, tänk vad folk betalar för hästträning...

//E

lady_vip skrev:
Tror du menar SBK-instruktörer. Som Javan skriver så har inte SKK någon instruktörsutbildning på det sättet...

Och, det är ett rimligt pris, tänk vad folk betalar för hästträning...

//E
:) ja jag skrev fel. :o
Vi blir 10 stycken i gruppen och 2 instruktörer. Nja det jag vet nu så är det endast att de är f.d instruktörer och att de då och då startar en kurs på orten.Denna var väl lite inriktad på hundproblem/problemhundar.

Det är högst rimligt pris för att vara fem med hund för en instruktör. De är nog inte f d instruktörer (man blir inte f d) utan de håller helt enkelt inte kurs åt SBK längre, kunskapen har de ju ändå med sig så det låter okej i mina öron då SBK oftast har väldigt bra instruktörsutbildningar.

Javan

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 723
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?