Kostnad för licens till arabhingst?

nordiskridkonst

Trådstartare
Hur mycket kostar det att lösa licens till en arabhingst som man vill använda i avel? Hittar inte uppgiften på föreningens hemsida. Får araber endast betäcka andra arabiska fullblod eller andra raser också?

Är det några kvalificationer för att få använda sin hingst? Han är redan besiktad och genomröntgad UA. Bruksprov? Särskild visning/utställning?

Sv: Kostnad för licens till arabhingst?

Hur mycket kostar det att lösa licens till en arabhingst som man vill använda i avel? Hittar inte uppgiften på föreningens hemsida. Får araber endast betäcka andra arabiska fullblod eller andra raser också?

Är det några kvalificationer för att få använda sin hingst? Han är redan besiktad och genomröntgad UA. Bruksprov? Särskild visning/utställning?

Titta på nedanstående länk, där får du nog svar på dina frågor angående priser.

http://www.sahf.se/ARAB_registratur/ARAB_prislista_14 december 2010-31 december 2010 LAST.pdf

/Camilla

Sv: Kostnad för licens till arabhingst?

Tyvärr, det krävs ingenting mer än att de går igenom en veterinärbesiktning ... Det är helt upp till hingstägaren om han/hon vill röntga, vilket jag ser att du har gjort, bruksmeritera, ställa ut osv. Visserligen debatteras detta allt som ofta i föreningen, men än så länge är det bara att lösa liscens efter genomgången vet. bes.

Liknande trådar

H
Avel När jag bodde i England förundrade jag mig alltid över hur lätt de tog på avel. Hade man ett sto och grannen en hingst, ja då fick han...
Svar
6
· Visningar
1 177
Senast: copernica
·
S
Avel Måste fråga er som kan här på buke... Hittade följande och blev förbryllad.. Hade för mig att att man måste visa speciellt för att få...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Racer
·
E
Avel Jag håller på med två raser där respektive avelsföreningen samt de som håller på med dessa raser har olika åsikter. Raserna det gäller...
2
Svar
22
· Visningar
2 294
Senast: Inloggningsnamn
·
N
Avel Har aldrig betäckt något sto förut, det är så mkt jag inte vet. Har nu allvarliga funderingar på att göra slag i saken, så nu hoppas jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 073
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30