Kostnad för inridning??

milly

Trådstartare
Vad brukar det kosta att lämna in en häst för inridning? Och ungefär hur lång tid lämnar man hästen?

Sv: Kostnad för inridning??

hej hej, jag betalade 5000kr + moms, då ingick allt. Hon stod där i en månad och dom gjorde grunderna. Hur länge hästen är på inridning beror ju stor del på hästen, och hur mycket du vill att den ska kunna när du får tillbaks den.
Men en månad är nog ganska normalt tror jag.
Jag hade tömkört longerat och skrittat uppsuttet på henne när jag skickade iväg henne.

Hmm okej. Denna häst som jag funderar på är väldigt lite hanterad... van att ledas i grimma och har gått bredvid sin mamma då hon kördes när han var föl (nu är han 2år)...men har aldrig gjorts nånting med i övrigt. Givetvis kan man göra en del själv men jag har inte tiden riktigt. Så han skulle kanske behövas vänjas först vid träns/bett, övrig utrustning osv.

Kostade samma för min, han var van vid sadel och träns. Ej sutten på. En månad för grunderna och två månader för att få mer befäst. Så var det för min häst. Jag blev väldigt nöjd med resultatet en månad var han iväg. Sedan red jag ut själv direkt.

Dom gör ju det som behövs. När jag lämnade min kom vi överens om att hon skulle vara där en månad, sen gjorde dom så långt dom hann. Dom hoppade till och med enstaka hinder.
att din häst inte kan så mycket är nog inget problem. Men det är ju en penga fråga hur länge man vill ha sin häst borta.
Ring och hör vad just dina "inridare" tar på sig.

Okej tack för era svar! Ville bara veta på ett ungefär om jag nu skulle köpa denna unghäst... så man vet vad för kostnad det kan handla om utöver priset jag betalar för honom.

Hade iväg min nordsvensk på inridning men då hade vi kommit så långt som att skritta ute i skogen. Hon var iväg ca 3-4 veckor och det kostade 4000 kronor.

Liknande trådar

Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 597
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
586
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 083
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25