Kostnad för grund vaccinering

M

Martina78

Har ett varmblod som inte blivit vaccinerad av tidigare ägare.

Hur många sprutor ligger grund vaccineringen på?
Vad ligger priset per spruta på?

Sv: Kostnad för grund vaccinering

Jag håller precis på och grund vaccinerar min, dom ska först ha en spruta, efter den ska dom ha en till inom sex till åtta veckor tror jag att det är. sen fortsätter man som vanligt att ge dom inom ett år :)

Det varierar nog vad det kostar, när vi tog första sprutan nyss skulle de kosta 600 om vi kom till kliniken, men om dom skulle komma ut kostade de 1100 :)

När jag grundvaccinerade min häst så var det tre sprutor, som kostade 600kr st, först en, sen en efter minst 90dar, sen en tredje som skulle tas mellan 5-7månader senare.

Det var för snart ett år sen.

Kram, Maya

kl

HUr hårt är det på tävlingar med datum för vaccinationerna. Ex 1 dag för sent?

En dag för sent innebär att du inte får lasta av. Det är bara att åka hem. Har suttit i sekretariatet när just detta inträffat, överdomaren var mycket tydlig.

Och nu tror jag till och med det är så att det inte får vara på exakt samma dag heller som året innan. Du måste ha en dag "tillgodo"....

Ja, strikt räknat så får det bara vara ett "samma datum" i intervallen. D v s om du vaccinerar den 6/11 så får det inte vara 6/11 (utan innan) i den perioden.

Hm. misstänkte det. Det är alltså inte bara av jäklighet man nekar folk att starta då dom inte har koll på regler o datum.
Inte jag själv , jag tävlar inte.

beror ju lite på vad du ska vaccinera mot. Det finns för influensa, botulism, stelkramp och kombi..Vaccinerade tre stycken booster mot influensa idag och det kostade sammanlagt 1200

Grundvaccination Hästinfluensa och Stelkramp betalade jag 650 kr för ( 3 sprutor )
Grundvaccin Botulism betalade jag 600 kr för ( 3 sprutor )

Hästen är fortfarande vaccinerad om det är någon dag efter, men tävla får man, som någon sa, tyvärr inte göra

Fick precis grunda om min häst, han fick två sprutor med 4 veckors mellanrum har jag för mej. Första sprutan kostade ca 900, andra 650. Olika veterinärer som kom ut, därav prisskillnaden. Det var både hästinfluensa och stelkramp han vaccinerades mot.

Min åring fick sin grundvaccinering igår, 500 för influensa och stelkramp, om 6 v. blir det dags för andra omgången.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 442
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 229
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka