Kostnad för A, B & C tränare

S

speedygirl

Vad för ni ge för det och hur länge rider ni?
Vem rider ni för och vad är det för tränare, A, B eller C?

Rider nu för en icke utbildat tränare men ridit väldigt mycket och tävlat i hoppning på mycket hög nivå. Jag betalar 100:- för 1 timme. Låter det mycket?

Sv: Kostnad för A, B & C tränare

Jag rider också för en outbildad ridlärare.
Hon har dock tävlat på hög nivå i dressyren.
För 45 minuter tar hon 130:-

Jag har betalat 120 kr/h (ibland blev det mer än 1 h berodde på) för hoppning för B-tränare som är duktig, i grupp.

Jag har betalat 200 kr/h för en B-tränare i dressyr, då red man ensam.

Vad för ni ge för det och hur länge rider ni?
150 kr/h i grupp på 4-6 st. fast det är den bästa tränare jag ridit för och trots att vi var så många fick man ut jättemkt av det (iaf jag)! helt klart värt det
Vem rider ni för och vad är det för tränare, A, B eller C?
tror inte man får skriva ut namn här, men en rätt känd kille från v-ås som tävlat 140-150 (tror jag?) och är B-tränare.

Min vanliga tränare är C-tränare i dressyr och jag betalar 300 kr för 45 minuter. Men eftersom jag rider på en ridskolehäst så är en del av det "hästhyra" eftersom hon efter det inte kan gå vanlig lektion och tjäna in pengar.

Sen rider jag för A-tränare i dressyr emellanåt, hon tar 250 kr, rider ensam i 30 minuter eller tillsammans med någon i 45 minuter.

Jag rider för A-tränare i dressyr och betalar 250 :- för 45 minuter, då ska jag ha värmt upp ca 15 min innan vi börjar.

I hoppningen rider jag varannan vecka för A-tränare och det kostar mig också 250:-, men då är vi flera (4-6 stycken) och rider kanske 2 timmar (med uppvärming och sedan hoppar vi 2 och 2 , så det blir rätt mycket vila emellan.) Varannan vecka hoppar jag för B-tränare, ensam eller i grupp, kostar 200:- för en timme.

Jag rider för C tränare i dressyr, hon tar 200 kr för en halvtimmes privatlektion. Jättebra! Har utvecklats otroligt sen jag började med det. Rider lektionshäst men betalar inte hyra för den eftersom jag är med i ett projekt där man får träna och tävla en speciell häst.

För min c utbildade betalade jag 100/kr 60 min,
Min endast RIKIII utbildade, men dock tävlat upp till prix, betalade jag 150 kr/ lektion, tiden var beroende på hur det gick.
mina klassiska tränare betalar jag 325/45 min
och 2200 för en två dagars clinic 2 ridpass/45 min & en teori lektion.

men jag kan ju lätt säga att mina klassiska tränare väger upp 1000faldt i lärdom och häst känsla :loce:

Tränar för C-tränare och betalar 100kr/h
Under sommaren har hon åkt till oss utan att ta extra betalt (ett par mil)
Men nu vill hon inte stå ute längre så nu blir det till att lasta åbäket...

Har tränat för blivande c-tränare ibland, kostar 85:- i grupp á ca 5-6 per (på ridskolan), privatlektion 175:-. I grupp är det 45 min lektioner, privat ca 30 min.

Men hon kan inte mäta sig med en annan som jag börjat träna mer och mer privat
för nu, ca 30-40 min lektioner, beroende på hur ekipaget går, om allt funkar väldigt fint och ekipaget verkligen lyckas prestera något utan större "krumbukter" brukar det räcka med en halvtimmespass (+ att man får värma upp och skritta av på egen hand.)
Hon är MSV-dressyrdomare, tar 200:- för en lektion hemma hos henne, åker hon ut (vet i af att hon tog det vid ridskolan och så vid privatstallet) mellan 225-250:-/person
beorende på antalet ryttare, minimiantalet för att hon skulle åka ut brukar dock vara 4.

Jag tränar för en B-tränare och betalar 250 kr för en halvtimme, om jag tränar hemma hos henne betalar jag 200 kr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
929
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar