Kostnad för tillridning/försäljning

stjarnfrugt

Trådstartare
Vet inte om detta är rätt forum men moderator får väl flytta tråden annars...

Ni som sysslar med tillridning/försäljning för kunds räkning. Vad kostar det hos er och vad ingår? Hur mkt provision tar ni vid försäljning?

Jag har nu min häst på vidareutbildning och försäljning, och det hade varit intressant att höra vad det kostar och vad som ingår i det på olika ställen :)
 
Sv: Kostnad för tillridning/försäljning

Ingen som har erfarenhet av att lämna iväg hästen eller ta emot andras hästar? :confused:
 
Sv: Kostnad för tillridning/försäljning

Jag har min häst iväg för tävlingsridning och försäljning. Det kostar 5 000:-/mån + moms + alla tävlingsavgifter + 20:-/mil + moms resa till tävling.
Det kommer att höjas till 5 500:-/mån f.r.o.m mars i år. Då ingår uppstallning, hösilage, kraftfoder, mineraler, ridning.

Givetvis betalar jag hovslagare och veterinär (vaccinationer) och avmaskning separat.

A
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 886
Senast: lundsbo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 125
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 424
Senast: Wille
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 886
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp