Kostnad för betäckning

Empress

Trådstartare
Innan jag mailar och frågar berörda personer tänkte jag höra om ni kan förklara följande prisuppgifter för betäckning:

1. rate DKK 4,000 + VAT / EUR 1,200
2. rate DKK 4,000 + VAT

Jag begriper inte ett skvatt. :o
 
Sv: Kostnad för betäckning

Det är precis som här hemma en språng och en dräktighets/fölavgift. Kollar du villkoren hos hingstägaren så ser du vid vilka tidpunkter i dräktigheten de olika skall vara betalda, skiljer sig där precis som här när det är.
 
Sv: Kostnad för betäckning

Innan jag mailar och frågar berörda personer tänkte jag höra om ni kan förklara följande prisuppgifter för betäckning:

1. rate DKK 4,000 + VAT / EUR 1,200
2. rate DKK 4,000 + VAT

Jag begriper inte ett skvatt. :o


1. 4000 DKK + moms /1200 euro
2. 4000 DKK + moms

1. brukar ange språngavgift som betalas innan stoet betäcks, så då skulle det vara 4000 DKK+ moms alternativt 1200 euro i detta fall
2. brukar betalas när stoet är dräktigt på ett visst antal dygn ( kolla med hingsthållaren vilket dygn), i detta fallet är det 4000 DKK+ moms

Jag tycker också att ovanstående är lite annorlunda formulerat än brukligt. Betalar man i euro antar jag att det inte är någon 2. betalning.
 
Sv: Kostnad för betäckning

Ingen ovanlig formulering alls, det är så det alltid anges i danmark, står alltid på hemsidorna när rate 1 och 2 skall erläggas i deras allmänna villkor.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 569
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 991
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 535
Senast: Lhas
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 979
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp