kostnad foder

E

ella88

Håller på att göra en månadsbudget för vad det skulle kosta om jag hyr häst i höst.
Nu har jag kommit fram till fodret och det ingår 12 kg ensilage/ dag. Hästen är en D-ponny.
Nu undrar jag vad Hippo kostar för en D ponny i månaden?
Jag vet inte exakt hur mycket hon äter, så de är ju lite svårt då...
men ungefär som en "normal" D-ponny. :banana:
 
Sv: kostnad foder

Om det är bra/lagom värden på ensilaget behöver du inte göra några tillägg. Innan du fått analysen på årets skörd kan ingen säga vad du ev behöver komplettera med.

Mitt halvblod på 153 cm har ätit 8-9kg hösilage + lite betfor att blanda mineralerna i och morötter så han har nåt att knapra på i krubban. Det har han mått utmärkt på.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 746
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 530
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp