Kostnad besiktning?

Sv: Kostnad besiktning?

När jag besiktigade min storhäst inför köpet (tre år sedan) tog min vanliga veterinär 400 kr.

När jag sedan skulle sälja henne för att köpa min nuvarande islandshäst kunde inte "min" veterinär komma utan jag fick ta ut en annan.

Höll på att få en chock, han skulle ha 1.850 kr för besiktning, moms & resekostnad, han hade knappt åkt en mil. Kändes surt!

Dessutom hade vi samma dag skott om hästen för 700 kr.

Priserna varierar nog ordentligt.

Besiktning av Besten kostade 500 kronor (2001) och besiktning av Mixen kostade 700 (2005)

Immer

beror mycket på vilken veterinär man väljer och vart man ska besikta hästen någon stans. här i stockholm är allt bra mycket dyrare än i södermanland där jag bodde förut.

när svägerskan köpte häst för ett år sen så fick hon betala 1500 tror jag för en besiktning här i södra stockholm.

Va 4 år sen jag köpte min så priset på besiktningen då kommer jag inte ihåg

Tack allihopa för svar. Förstår att det kan variera rätt mycket, men då har jag iallafall ett hum.

//

Beror som sagt på var du bor.
I våras kostade en bes. på mälarkliniken 1400 kr och häromveckan tog jag ut distriktaren att besikta och det gick på i runda slängar 1100 kr (inkl. moms, resa, inställelse etc).

här i 7-härad kostar det från 500-1500 beroende på vilken veterinär som anlitas

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
962
Senast: Shaggy
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Hej! Är intresserad av att köpa en häst. Hon har följande skador sedan tidigare: Skada på sträcksenan som 2 åring. Krävde operation...
2
Svar
24
· Visningar
1 503
Senast: PrinceFair
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva all information om hur man går tillväga vid köp utav häst utomlands. Det jag letar är en mellan 0-1 år. Vad är att...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 785
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar