Kostnad att stryka sig?

Husmusen

Trådstartare
Vad kostar det att stryka sig från en klass (om man gör det inom den senast angivna tiden)?

Att efteranmäla sig "brukar" ju vara dubbla anmälningsavgiften, så om man är osäker på om man kan komma är det bättre att anmäla sig/avanmäla sig istället för att efteranmäla sig isf?

Sv: Kostnad att stryka sig?

Om du stryker/avanmäler dig innan anmälningstiden gått ut kostar det ingenting. Avanmälan måste dock vara skriftlig och finnas hos arrangören innan anmälningstiden gått ut. Har du redan betalt in anmälningsavgiften ska du ha tillbaka den minus en eventuell administrationsavgift (avgörs av klubben om de tar ut den eller inte).

Stryker/avanmäler du dig efter anmälningstidens utgång men innan startanmälninstiden/avanmälningstiden gått ut så kostar det inget extra, men du måste fortfarande betala anmälningsavgiften (om du har läkar-/veterinärintyg får du tillbaka den förstås, minus ev administrativ avgift).

Om arrangören tillämpar startanmälan och du först startanmäler och sedan inte kommer så ska du betala dubbla startavgiften, eller om startavgiften är 0:- så ska du betala 150:-, per klass. Detsamma gäller om arrangören tillämpar avanmälan och du inte avanmält och sedan inte kommer. I dressyr får du dessutom en varning om du inte dyker upp och efter två varningar går ärendet till förbundet för åtgärd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
11
· Visningar
878
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka