Kostnad andra vaccinationen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kaktusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 960
K

kaktusen

Undrar bara vad ca-priset är för den andra vaccinationen (grund) är?, tror att det är hästinfluensa/stelkramp men är inte säker :crazy:
Ägaren vet inte och på vaccinationsintyget står det bara konstiga siffror.... veterinären tyckte det var aningen konstigt när jag sa att jag inte visste... :crazy:

Sv: Kostnad andra vaccinationen?

Beror helt på veterinär. Från ca 450 kr och uppåt. Jag betalar 450 kr om jag åker med hästen till veterinär. Ska veterinär komma ut tillkommer resa etc. Med DV och resa och inställelse och gårdsvgift och så blir det en tusenlapp totalt.

för mig har det varit samma kostnad på andra som på första. Inte så konstigt med tanke på att det är samma spruta dom får...

Har en sträcka på 6mil mellan mig och vet. och 3hästar så DV får komma hit till gården och vaccinera. Allt som allt blev räkningen för varje gång på ca 1600kr för alla 3 och då var det hästinfluensa,stelkramp och botulism det vaccinerades emot.

Har en sträcka på 6mil mellan mig och vet. och 3hästar så DV får komma hit till gården och vaccinera. Allt som allt blev räkningen för varje gång på ca 1600kr för alla 3 och då var det hästinfluensa,stelkramp och botulism det vaccinerades emot.

Samma sak för mig, men inte DV, blev 2700 kr. Dvs 3 * botulism, 3* stelkramp och 3*A2. Samt resa, inte DV men privatpraktiserande vet.

Så, priserna skiljer sig som redan nämnts, och bäst är att höra med 'sin' vet helt enkelt. Och som Lena påpekade - första sprutan, andra sprutan och tredje sprutan kostar lika mkt.

Jag körde iväg mina två nu sist när jag vaccinerade, kliniken ligger väldigt nära, och betalade 300 kr per häst för hästinfluensa och stelkramp.

Vaccinerade i förrgår, 3 sprutor - 900 kr.

A2/influensa, botvax och virusabort. Veterinären tar alltid 3-400 kr för vaccinationerna men 300 blir det om man är flera samtidigt (har två hästar).

då antar jag att det blir max 1000 kr...
får jag fråga vad inställelse och gårdsavgift innebär?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 654
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
4 042
Senast: cewe
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 302
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka