Kosse-tråd igen!

R

reykurboy

Eftersom min förra kosse-tråd försvann så gör jag en ny..:)
Är lika stolt idag igen, min kompis (är fortfarande rädd för kor) drev kor med min pålle idag och han är jätteduktig!! :bump: Går genom flocken utan att blinka... Stolt matte har fotograferat lite, så nu ska jag få _erik_ att lägga in lite bilder åt mig tänkte jag...*fjäsk*

Sen vill jag se lite bilder på er och era pållar!! Alltid kul att se...:)

Sv: Kosse-tråd igen!

Vad kul att det gått så bra för er. Jag ser fram emot bilder:)

Jag har förhoppningar att börja rida på kor framöver med min häst också men det blir nog inte förrän till våren i så fall....

Du är bara så snäll! :bow: :love:

psst... Matte (shettisen) gjord sin tävlingsdebut i går och blev tvåa i två klasser!:love: Reykur å Amanda vannn trailen WT... *stolt*

Men du kan väl slänga in en ridbild eller nått då!? :bump: Gillar att se bilder...;)

reykurboy skrev:
Men du kan väl slänga in en ridbild eller nått då!? :bump: Gillar att se bilder...;)

Kolla in min andra tråd jag startar snart... är det ok om jag lägger in korten på oss som du tog ?
Vad kul !!! Grattis ! (hälsa också )
Vem vann showmanshipen ? och grim trailen ?

Vad hette grenen som du tipsade mig om ? ...och var kan jag hitta regler för en sådan klass? Pratade med kossefolket i klubben och dom blev lite nyfikna:idea: ...(jag som är livrädd för kossor, vet du;) )

Piraja skrev:
Vad hette grenen som du tipsade mig om ? ...och var kan jag hitta regler för en sådan klass? Pratade med kossefolket i klubben och dom blev lite nyfikna:idea: ...(jag som är livrädd för kossor, vet du;) )

Det var egentligen inte jag som tipsade dig om du menade "cow-trailen."
Jag kan inte så mycket, men "MudCowboy" är insatt i det hela. Men vad jag fattat så går det ut på att driva djuren i en bana över stora områden. Kanske genom någon grind,slalom mellan tunnor,o.s.v.
Inte på tid (så det inte blir någon stress), bedömningen skall ligga i utförandet - Att flytta alla djur från punkt A till B och genomföra alla saker som är bestämda på vägen.
Men det här var bara så som jag fattade det så det är nog bäst du får veta säkert av någon annan också.
/Erik ;)

Tror det var precis så det var tänkt! :) christel vann båda klasserna, du skulle ju varit med å vunnit!;)

reykurboy skrev:
Tror det var precis så det var tänkt! :) christel vann båda klasserna, du skulle ju varit med å vunnit!;)

va bra då att jag minns rätt ;)
okej, ja det skulle jag vart :angel: men så enkelt är det nog inte.:rofl:

haha... det tro jag inte.. jag kan verkligen inte det här.. vi skulle bara vara med för skoj skull... skulle ju vart med med både honom och räkan ju !!!
Men shaggy har ju varit med med bla. reykurboy förr...
/Erik :eek:

Lenita skrev:
Frågan är om Shaggy hade gått bättre än Trams....;)

/Carina :eek:

_Erik_ skrev:
Det var egentligen inte jag som tipsade dig om du menade "cow-trailen."
Jag kan inte så mycket, men "MudCowboy" är insatt i det hela. Men vad jag fattat så går det ut på att driva djuren i en bana över stora områden. Kanske genom någon grind,slalom mellan tunnor,o.s.v.
Inte på tid (så det inte blir någon stress), bedömningen skall ligga i utförandet - Att flytta alla djur från punkt A till B och genomföra alla saker som är bestämda på vägen.
Men det här var bara så som jag fattade det så det är nog bäst du får veta säkert av någon annan också.
/Erik ;)
Skickade en förfrågan till RHA och där berättade Ulf Owenede att man testat på skoj när några samlats för träning och han var inte helt främmande för att det kunde bli en framtida tävlingsgren;)...

Lenita skrev:
Frågan är om Shaggy hade gått bättre än Trams....;)

/Carina :eek:

Det vet man naturligtvis inte, jag bara retas lite med _Erik_ för att han låg hemma och snörvlade istället för att tävla på min häst...:rofl:

Piraja skrev:
Skickade en förfrågan till RHA och där berättade Ulf Owenede att man testat på skoj när några samlats för träning och han var inte helt främmande för att det kunde bli en framtida tävlingsgren;)...
Jo det var hemma på min ranch det.Det ringde några Cowboys en torstag som inte hadde något att göra till helgen .så dom undrade om dom fick komma och träna och ha lite kul med korna.Så jag konstruerade (Sverges??) första cowtrail bana till dom.:idea: Det blev väldigt lyckat.
Så vi ska försöka köra några cowtrailar fram på,så håll ögona öppna

reykurboy skrev:
Det vet man naturligtvis inte, jag bara retas lite med _Erik_ för att han låg hemma och snörvlade istället för att tävla på min häst...:rofl:

Har han fått en bacislusk i näsan....:angel: ;)

/Carina

Lenita skrev:
Har han fått en bacislusk i näsan....:angel: ;)

/Carina

Ja, gfast nu är det förstås bra, när jag inte behöver va de.. :angel:
fast tur att det inte blev på SM iallafall..:crazy:

Mud Cowboy skrev:
Jo det var hemma på min ranch det.Det ringde några Cowboys en torstag som inte hadde något att göra till helgen .så dom undrade om dom fick komma och träna och ha lite kul med korna.Så jag konstruerade (Sverges??) första cowtrail bana till dom.:idea: Det blev väldigt lyckat.
Så vi ska försöka köra några cowtrailar fram på,så håll ögona öppna
Ok...ska absolut göra det;)

BonRaiz skrev:
Ja med!!!!:bump:
Är detta långt ifrån mig, tro?
Äh...vi kan samåka om det är lite längre än vad vi tänkt...;)...fast då hästen bara är i slutet på sitt andra år i livet måste jag nog vänta minst 1 år till:rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 978
Senast: cili
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka